Haber

İmamoğlu: “İstanbul’da Halka Zarar Verecek Yatırımlar Devri Kapandı, Tüm Türkiye’de Bitecek”

Haber: OKTAY YILDIRIM Kamera: ADEM KARABAYIR

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, belediye öz kaynaklarıyla alınan 92 yeni metrobüsün 25’ini uğurladı. İETT filosunun engellere rağmen gençleştiğine işaret eden İmamoğlu, dünkü Ben kayarım AKP’li Tevfik Göksu’nun iletim hattına zarar veren TEİAŞ kazasıyla ilgili paylaşımına tepki gösterdi. İmamoğlu, “Ben burada o partinin genel başkan yardımcısının açıklamalarını burada gülümseyerek takip ediyorum. Yani ‘nasıl paylaşayım’ diyen çocuğun aklı böyle kaza diyeceğim ama yapmıyorum. yapacağım. ondan sonra İstanbul Halka zarar verecek yatırımların devri kapandı. çok yakında hepsi türkiye da sona erecektir. Bundan kimsenin şüphesi olmasın” dedi.

İBB öz kaynaklarıyla metrobüs araç filosunu gençleştirmeye devam ediyor. Bugün 25’i hizmete giren yolcu kapasitesi yüksek 92 aracın eklenmesiyle son 2 yılda 252 yeni araç metrobüs hattına dahil edilecek. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, ‘300 Günde 300 Proje’ kapsamında hizmete giren 25 metrobüs aracının törenine katıldı. Edirnekapı Metrobüs Garajında ​​gerçekleştirilen programda İmamoğlu, kısaca şunları söyledi:

“METROBÜS FİLOMUZUN YAŞI 2023’TE 8’E DÜŞECEK:Toplam ulaşım ağımızda en büyük payın İETT’ye ait olduğunu söyleyebiliriz. İstanbul Türkiye’de yılda 55 bin farklı otobüs seferi ve yılda bir milyar 250 milyon sefer yapılıyor. Metrobüs hattımız bunun dinamosu diyebiliriz. 684 metrobüs aracımız hizmet vermektedir. 2023 yılında 92 kişilik yüksek yolcu kapasiteli yeni yerli ve güçlü metrobüs tamamlanacak. İstanbul ye vereceğiz. Bu bahiste arkadaşlarım aktif bir çalışma içerisindeler. Böylece son 2 yılda filoya katılan yeni metrobüs sayısı 252 olacak. Bu dönemimizde Metrobüs filomuzun yüzde 40’ını yenilemiş olacağız. 2022 yılı başında Metrobüs filosunun yaşı 11 iken 2023 yılında 8 yaşına girecek. BRT sınırından dış sınırlara kaydıracağımız araçlar sayesinde gelecek yeni araçlarla birlikte ihtiyaç duyulan hatlarda daha fazla otobüs ile daha fazla sefer yapma şansına sahip olun. Bu yıl filomuza katılan 92 araçtan 25 metre uzunluğunda ve 280 yolcu kapasitelidir. Bu alışılmışlık aynı zamanda durakta yığılmayı önleyen değerli bir avantaj sağlar. Akia marka yerli üretim araçlar. 20 tanesi 21 metre uzunluğunda ve 200 yolcu kapasiteli. Aynı zamanda yerli bir markadır, Otokar markasıdır. yüzünden İstanbulİstanbul’a çok daha kaliteli ve kaliteli hizmet verecek, İstanbulluların toplu ulaşımdaki konforunu artıracak özelliklere sahip gelişmiş araçlar olduğunu halkımıza duyurmak isterim.

CUMHURBAŞKANI:Tüm bu araçları kendi öz kaynaklarımızla kullanıyoruz. İstanbul ye veriyoruz. Biliyorsunuz göreve gelir gelmez buradaki acil ihtiyacı ve yaşlanmayı hızlı bir şekilde tespit etti ve Kasım 2020’de dış borçlanma ile 300 Metrobüs alımı için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden oybirliğiyle onay aldı. Bu mecliste karar hakkında oybirliği vardı. Yani buradaki amacımız bir anda metrobüs ihtiyacını karşılamak, İstanbul’u bir çırpıda rahatlatmak, diğer eksikleri de öz kaynaklarımızdan yaptığımız yatırımlarla gidermekti. Maalesef bu yatırımın dış borçlanma onayı Cumhurbaşkanlığı tarafından ertelendi. O zamandan beri hiçbir yatırım programı alınmadı. Yani İstanbul’un bu acil ihtiyacının karşılanması ve İstanbulluların sorununun çözülmesi Cumhurbaşkanlığı tarafından uygun görülmedi. konunun özeti bu. İBB Meclisi’nin oybirliğiyle karar verdiği bir ortamda bakın Cumhurbaşkanı o meclisin üyesi ve her projeyi parti projesi olarak nitelendiriyor, meclisin onayladığı bir süreci de onaylamıyor, maalesef karar da vermiş değil. 2021’in başından itibaren yatırım planına dahil etti. onaylamadı. Yani yine Sayın Cumhurbaşkanı İstanbulluların bu acil sorununu çözmemizi uygun bulmadı.

DÖNEMİNDE 63 MİLYON EURO’YA ALINAN OTOBÜSLER İSTANBUL YOL ŞARTLARINA UYGUN DEĞİLDİR:

ALGI İÇİN KOŞAN İNSANLAR YİNE DUVAR ALIYOR: Buradan bile algı peşinde koşanlar, “İBB’nin her konuda hesabını vermeye hazır olduğu 4 yıllık hizmet ve ortamın üzerine ben nasıl partizan olurum, nasıl karalarım” diye algı peşinde koşanlar yine duvara tosladı. Bu tür girişimlerde bulunan AK Parti siyasi ekiplerini hemşerilerimin, hemşerilerimin vicdanına havale ediyorum. Bahsettikleri geçtiğimiz dönemde uzmanlar İstanbul yol kurallarına uygun olmadıklarını belirtseler de bu araçlar büyük bir kamu kaybına neden oldu. O araçlardan 30 tanesini kendi dönemimizde de kullanmaya çalıştık. Üretici firma iflas ettiği için az önce söylediğim gibi 19 aracı yedek kesim amaçlı kullanıyoruz. Sık sık arızalanan bu araçların bakım ve onarımları yine maharetli, kadim kurumumuz İETT çalışanları tarafından yapılmaktadır. Yani iş üreten, iş yapan, insanının hizmetine koşan, konuşulan bir dönem istiyoruz. Yapılan işe iftira atıp da seçilip atananların, saçmalamayı, iftira atmayı alışkanlık haline getirenlerin bu millete hiçbir faydası yok. Bu tür müesseseleri kendi malları gibi gören ve onlar için her şeyi yapabilecek karakterde olan bu insanların tek bir menfaati vardır, bunların millete bir faydası olmaz.

O PARTİN BAŞ BAŞKANININ AÇIKLAMALARINI BURAYA GÜLERCE TAKİP EDİYORUM: Yine dün İSKİ Genel Müdürümü görünce aklıma geldi. TEİAŞ’ın iş kazasında patlattığı İSKİ borusu üzerinden propaganda yaparak “İstanbul su alıyor” diyen bir ilçe belediye başkanının İBB Meclisi’ndeki o partinin küme genel başkan yardımcısının açıklamalarını gülerek takip ediyorum. . Yani ‘ben bunu nasıl paylaşayım’ diyen çocuğun aklı, ben böyle bir kazaya başka bir şey diyemiyorum. Vazgeçtim çünkü çocukların zihinleri yetişkinlerden çok daha yüksek. Çocuklardan özür dilerim, bu gitti. Çocukların zihinleri çok daha yüksektir. Çocuklardan çok şey öğreniyoruz. Bazı uygulamaları dönem dönem çocuklara bırakırsak muhtemelen yetişkinlerden daha doğru yöneteceklerini söyleyebilirim. Bu itibarla bu tür açıklamalar yapan ve modası geçmiş siyasetçilere gülmeye ve takip etmeye devam edeceğim.

ONLARA OY VERENLERİ BİLE KURTARMAK ZORUNDAYIZ:

Kaynak: ANKA / Yeni

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu